هر پک شامل سه عدد کاکتوس و سه عدد کراسولا (برگ گوشتی ها) می باشد. انتخاب این پک ها به گونه ای صورت گرفته تا خریدار از حداکثر تنوع و زیبایی برخوردار گردد.

 

🌵جزئیات بیشتر

🌵سفارش پستی


کاکتوس نماد استقامت و پایداری

 

کاکتوس گیاهیست در جنس ها و گونه های مختلف، زادگاه اصلی این گیاهان بیشتر بیابان های گرم و سوزان شمال، جنوب و قسمتی از نواحی مرکزی آمریکاست.
این گیاه به دلیل زیبایی و مقاومت بالا به تغییر شرایط در نقاط مختلف دنیا به صورت گیاه زینتی پراکنده شده است. 

http://d20.ir/14/Images/688/Large/cactus-pak4-no-1_-_1.jpg

شرایط نگهداری

خاک مناسب:
3/1 خاک باغچه با مواد گیاهی بالا 3/1 شن و ماسه کاملا شسته شده 3/1 خاک برگ کاملا پوک شده

حرارت مناسب:
نیاز حرارتی کاکتوس ها متفاوت هستند اما در نگه داری خانگی و آپارتمانی بهترین دما 15-20 درجه سانتیگراد است اما چنانچه تمایل به وجود گل در کاکتوس هستید در زمستان و فصل های با طول روز کوتاه کاکتوس ها نیاز به دمای 10-5 درجه سانتی گراد هسنتد.

نور مناسب:
کمبود نور باعث تغییر شکل کاکتوس ها می شود و بهترین شرایط نوری و نگهداری گلدانها در پشت پنجره های شمالی است البته در تابستان بایستی به وسلیه نور شکن از شدت نور کاسته شود.

آبیاری:
در بهار و تابستان به کاکتوس ها مثل گیاهان دیگر آب دهید، هر وقت خاکشان خشک شد آبیاری شوند. در پاییز میزان آبیاری کم شود و در زمستان هم نسبت به میزان رطوبت هوا از آبیاری کاسته شود. کاکتوس هایی که در بیرون از خانه هستند در زمستان نیازی به آبیاری ندارند.
بهترین زمان آبیاری در تابستان و هوای گرم شب ها می باشد و در زمستان صبح ها می باشد.
در هنگام آبیاری دقت کنید که آب کنار ساقه کاکتوس جمع نشود چون این کار باعث نابودی گیاه می شود. کاکتوس ها تحمل زیادی در برابر کم آبی دارند ولی دقت داشته باشید که کم آبی ناگهانی می تواند گیاه را نابود کند. درصد کمی از  آبی که کاکتوس ها جذب می کنند برای تغذیه و رشد و مقداری زیادی از آب جمع شده را برای خنک کردن تنه گیاه و جلوگیری از تبخیر در فصل گرما استفاده می کنند. کمبود آب در تابستان برای کاکتوس ها مضر است.

 



برای اسپری کردن آب روی کاکتوس موارد زیر را به خاطر بسپارید :
1- هیچ وقت در هوای سرد و رطوبتی کاکتوس را اسپری نکنید. اینکار باعث فاسد شدن ساقه کاکتوس می شود.
2- از اسپری استفاده کنید که آب را مه پاش کند که قطرات بزرگ روی کاکتوس نریزد.
3- از آب گرم و جوشیده شده برای اسپری کردن روی کاکتوس استفاده کنید.

 

 

🌵جزئیات بیشتر

🌵سفارش پستی